Ekström udělal ve Spielbergu výrazný krok k mistrovskému titulu

Kolotoč seriálu DTM měl uplynulý víkend před sebou předposlední podnik na ikonickém okruhu ve Spielbergu. Poprvé se jelo bez váhových handicapů, které jsou udělovány na základě výkonnosti jednotlivých vozů od letošní sezóny, poté co jejich zrušení prosadil současný šéf DTM a bývalý dlouholetý závodník formule 1 Gerhard Berger.

Ekström udělal ve Spielbergu výrazný krok k mistrovskému titulu

Publikováno: 26.9.2017

Jako vedoucí muž celkového pořadí do Rakouska zavítal tovární jezdec audi, Matthias Ekström. Domácí pilot mercedesu, Lucas Aurer, však na velezkušeného Švéda ztrácel pouhopouhých 9 bodů.

Sobotní program se od prvních kol nesl v jasné režii audi. Automobilka z Ingolstadtu si podmanila v první kvalifikaci celý startovní rošt a obsadila první tři místa v pořadí Jamie Green, Nico Müller a Matthias Ekström.

Stejnojmenné trio začalo tvrdit muziku na špici závodu ihned po startu. V pátém kole došlo k prvnímu strategickému předjetí, kdy Müller začal ´jet´ na Ekströma, jakožto nejlépe umístěného jezdce týmu. Naprostou jezdeckou despocii čtyř kruhů narušily až první zastávky v boxech. Díky perfektně načasovaným délkám stintů ale neměla vedoucí trojice problémy s návratem na čelo. Poslední velký rozruch přišel až pět minut před koncem, když Ekström šel ve vlásence Remus agresivně na brzdy a předjel doposud vedoucího Brita Greena, což mu zajistilo první vítězství v sezóně. Lucas Aurer, jeho největší sok v šampionátu, si připsal 4 body za osmé místo. V celkovém pořadí ho však předskočil po povedeném závodě právě Green.

Inženýři audi si mohli pochvalovat svou precizní práci i v průběhu neděle. Hned čtyři piloti speciálů RS 5 DTM se umístili v první pětici. Pole position pro sebe získal opět Jamie Green. Matthias Ekström si vyjel osmý nejlepší čas.

Hned první zatáčka druhého závodu výrazně zamávala strategiemi jezdců. Ekström se po nepovedeném startu a ztrátě dvou pozic uchýlil po prvním kole k povinné zastávce v boxech. Jamie Green mezitím s týmovým kolegou Rene Rastem upevňovali své vedení. Ve 13 kole se ale Brit rozhodl překvapivě brzy zajet k mechanikům. Jeho pit stop trval dlouhých osm sekund a po výjezdu z boxové uličky jen tak tak odrazil útok Ekströma. Rychlý Švéd byl záhy předjet i monopostem BMW Marca Wittmanna.

V polovině závodu se nicméně ve hře objevila další proměnná. Kolize domácího Lucase Aurera a Bruno Spenglera si vyžádala safety car, tudíž se sjelo celé startovní pole dohromady, aby se mohl dle nových pravidel restartovat závod v tzv. dvoustupu. Nejzajímavější momenty se udály až dvě minuty před koncem, kdy Green nejdříve zuby nehty bránil pozici před Rastem, aby ho na to postihla technická závada a nezadržitelný propad pořadím. Brit tak smolně přišel podruhé o vedení v posledních chvílích závodu. O pár metrů dále Matthias Ekström předjel po dlouhé bitvě Marca Wittmanna a dojel celkově pátý. Bránu k vítězství si tak na RedBull Ringu otevřel Švýcar Rene Rast. Audi tak zkompletovalo druhé kompletní stupně vítězů v řadě.

Továrna z Ingolstadtu tak odčinila nepovedený víkend na Nürburgringu a upevnila si vedení v souboji automobilek. Matthias Ekström před posledním závodním víkendu navýšil svůj náskok na solidních 21 bodů. Za tři týdny hostí další závod německý Hockenheim, kde stabilně všichni tři výrobci podávají dobré výkony.

Na záznam závodů se můžete podívat zde:

První závod

Druhý závod

Zdroj foto: DTM

comments powered by Disqus

Mohlo by vás zajímat

Sledujte kdekoli

Sledujte kdekoli

Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace